مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران دیروز ضمن تاکید بر اینکه سرانه فضای سبز 17محله منطقه21 را به سطح استاندارد خواهد رساند، تاکید کرد که به هیچ وجه اجازه توسعه صنعتی در منطقه 21 را صادر‌نخواهد کرد.

پروژه شهری

به گزارش همشهری،با حضور شهردار تهران 35طرح عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، ترافیکی و خدماتی در منطقه 21 به بهره‌برداری رسید. وی در مراسمی که باحضورجمعی از شهروندان منطقه 21 در مجموعه ورزشی ورد آورد بر پا شده بود طی سخنانی اظهار داشت: همه ما زندگی مادی و معنوی خود را مدیون خون شهدا و امام شهدا هستیم. وی با اشاره به اینکه باید قدر زندگی در سایه نظام اسلامی را بدانیم، گفت: انقلاب اسلامی به احیای مجدد دین اسلام منجر‌شد و به همین دلیل باید آن را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید براینکه حق نداریم از انقلاب به روش‌های ثبوتی دفاع کنیم، گفت: اگر روزی معنی جهاد و مجاهدت این بود که در میدان جنگ بایستیم، از کشور، ناموس و حیثیتمان دفاع کنیم، امروز هم هر جا هستیم باید کارآمدی دین را در اداره جامعه به اثبات برسانیم.وی ضمن اشاره به مشکلات منطقه 21 اما از بروزتحولات جدی در این منطقه سخن گفت و در توضیح بخشی از آن اقدامات افزود: هم‌اکنون بزرگراه آزادگان تا تقاطع شهید رجایی در منطقه 21 آماده شده و سال آینده نیز ادامه بزرگراه آزادگان در مناطق 18، 19 و 20 تکمیل می‌شود.

به گفته قالیباف، امروز به این باور رسیده‌ایم که فاصله شمال و جنوب شهر نه تنها بیشتر نشده که کمتر نیز شده است؛ ضمن اینکه خلأ‌های زیادی هم وجود دارد که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های بالای موجود در شهر و با مشارکت علما، ‌افراد صاحب‌نظر و نخبگان که مورد احترام و عزت همه هستند اداره امور را به پیش ببریم. وی در بخش دیگری از اظهارات خود به انجام یکسری اقدامات زیرساختی در منطقه 21 اشاره کرد و گفت: سه راه کاروان سنگی پس از 3دهه بلاتکلیفی تا پایان سال آینده تکمیل شده و به یکی از زیباترین پل‌ها و تقاطع‌های شهر تهران تبدیل خواهد شد که با تکمیل آن دسترسی از اتوبان کرج تا اتوبان شهید حکیم و در ادامه، رسالت میسر خواهد شدو به نوعی ورودی غرب تهران قلمداد خواهد شد.

بلاتکلیفی تامین اعتبارات مترو

دیروز همچنین شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح 35 طرح عمرانی، ترافیکی و خدماتی در منطقه 21 در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد. وی در پاسخ به سؤالی در مورد نتیجه نشست اخیر مسئولان شهرداری با نمایندگان مجلس در مورد تامین اعتبارات مترو گفت: نشست‌هایی در این باره صورت گرفته اما هنوز به نقطه مشخصی نرسیده‌ایم. به گفته قالیباف، نه اعتبارات 2میلیارد دلاری اختصاص یافته به مترو در سال‌های 88 و 89 محقق شده و نه حالا که بیش‌از 6 ماه از سال می‌گذرد اعتبارات مصوب مترو برای سال 90 که در قانون بودجه آمده، نتیجه داده است. وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی در این باره به ثمر برسد. قالیباف در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد که اولویت نخست شهرداری تهران حمل ونقل عمومی با محوریت متروست؛ به‌طوری که 62 درصد بودجه شهرداری تهران به این امر اختصاص یافته است.

63 میلیارد تومان هزینه ساخت 35 طرح عمران شهری در منطقه 21

در مراسم افتتاحیه35 طرح عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، ترافیکی و خدماتی در منطقه 21محمد صارمی‌زاده، شهردار این منطقه گفت: با درنظر گرفتن اینکه در منطقه21 صنعت و سکونت درهم عجین شده‌اند اگر تعامل درست، علمی و مطالعه شده‌ای نباشد شهروندان منطقه دچار مشکل می‌شوند. صارمی‌زاده با اشاره به نوپا بودن منطقه 21 و وسعت زیاد آن گفت: این نوپا بودن، نیازهای انباشته شده‌ای را موجب شده است. با اینکه در منطقه 21 صنایعی وجود دارد که حرف اول را در کشور می‌زند اما معابری هم وجود دارد که هنوز جدول و زیرسازی و آسفالت ندارد. وی همچنین اظهار داشت: حدود 63 میلیارد تومان هزینه احداث 35 طرح عمران شهری در منطقه 21 شده است.

کد خبر 148531
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز